021-55927947-9 info@onlinezaban.com

آزمون دولینگو و پذیرش دانشگاه

آنلاین زبان آزمون دولینگو و پذیرش دانشگاه

آزمون دولینگو و پذیرش دانشگاه

ارسال شده توسط admin

اگر شما هم همانند اکثر ایرانیان به دنبال یادگیری زبان انگلیسی هستید حتما نام Duolingo به گوشتان خورده است .حتی شاید اپلیکیشن آن را روی تلفن هوشمند خود نصب کرده اید و هر روز با آن به تمرین زبان می پردازید. دولینگو (Duolingo) که تلفظ صحیح آن دوئولینگوست، وبسایت و اپلیکیشن کاربردی و بسیار مفیدی است که برای تسهیل فرایند زبان آموزی طراحی شده است. ما در این مطلب کاری به ویژگی های مفید آن نداریم بلکه میخواهیم منحصرا بر آزمون زبان انگلیسی  که به تازگی بر سر زبان ها افتاده تمرکز کنیم.

 

آزمون زبان انگلیسی دولینگو (DET) چیست؟

برای سنجش مهارت های زبان انگلیسی آزمون های مختلفی وجود دارد مانند سلپیپ و پی تی ای  که تافل و آیلتس معروف ترین و محبوب ترین آنها هستند. اکثر دانشگاه های دنیا برای پذیرش دانشجو نمره زبان انگلیسی می خواهند و حدنصاب معینی را برای نمرات آیلتس یا تافل مشخص می کنند. اخیرا هم معدودی از دانشگاه ها نتیجه آزمون زبان انگلیسی دولینگو را می پذیرند. آزمون زبان انگلیسی Duolingo آزمون مبتنی بر کامپیوتر و انطباقی یا adaptive است که سطح زبان انگلیسی افرادی که زبان انگلیسی زبان خارجه آن هاست را می سنجد. اگر برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کاناداو آمریکا  دادن این آزمونمد نظر شماست، می توانید در هر دوره ی 30 روزه حداکثر دو بار در این آزمون شرکت کنید.

 

منظور از انطباقی بودن یا تطبیقی بودن آزمون دولینگو؟

تطبیقی بودن آزمون یعنی آزمون پرسش به پرسش جلو می رود. در یک آزمون انطباقی هر پرسش بر اساس عملکرد داوطلب در پرسش قبلی در برابر وی ظاهر می شود. برای نمونه اگر به پرسش ها پاسخ درست بدهید، پرسش ها یکی پس از دیگری دشوارتر می شود. مادام که به پرسش ها پاسخ درست بدهید سطح دشواری پرسش ها هم افزایش خواهد یافت. به این نوع عملکرد برای ارایه سوالات هرمی گفته میشود چرا که هرچه تعداد سوالات بالا میرود درجه سختی آزمون بیشتر میشود. اما از سوی دیگر اگر به پرسشی پاسخ غلط بدهید سطح دشواری کاهش می یابد تا شما مجددا توانایی ارائه پاسخ درست به پرسش ها را بیابید و الی آخر همه ی این نکات برای سنجش دقیق توانایی های زبانی شما اندیشیده شده اند.

 

 

 

 

 

 فرمت یا شکل آزمون انگلیسی دولینگو مورد پذیرش دانشگاه ها

این آزمون را به سه بخش تقسیم میشود:

  1. راه اندازی سریع. در اینجا رهنمودهایی در مورد شرایط وضع شده توسط دولینگو ارائه شده است (مجموعا 10 دقیقه زبان می برد و نمره ای ندارد) (میتوان گفت این بخش در هر آرموندیگری کم و بیش دیده میشود.)
  2. پرسش های انطباقی که  همان آزمون اصلی بشمار می رود ، در این آزمون مهارت های شنیداری، گفتاری، نوشتاری و قرائت شما سنجیده می شود و به شما نمره داده خواهد شد که طول آن میانگین 25 دقیقه است.
  3. مصاحبه ویدئویی و نمونه ای از نگارش یا رایتینگ داوطلب،  در این مرحله از داوطلب خواسته  می شود که به چند پرسش که معمولا پاسخ قطعی ندارد پاسخ دهید. این بخش نمره ای ندارد اما پاسخ های شما به سازمان های مربوطه ای که نمرات شما را دریافت می کنند ارسال خواهد شد، مدت بخش مذکور 10 دقیقه است. لازم به ذکر است که عملکرد شما در پرسش های آزمون پرسش هایی که از شما برای نگارش و مصاحبه ویدئویی پرسیده می شود را تعیین خوهد کرد.

هدف از طرح این پرسش ها این است که دانش شما نسبت به واژگان انگلیسی، دستور زبان انگلیسی، تلفظ واژگان انگلیسی، لحن صحیح در بیان واژگان، توانایی خواندن و نوشتن و درک مطلب شنیداری است. ظاهر شدن پرسش ها در هر یک از این مهارت ها، به غیر از دو پرسش آخر نظم و ترتیب خاصی ندارد و کاملا تصادفی است؛ دو پرسش آخر شامل یک پاسخ تشریحی طولانی (بین 50 تا 100 کلمه) و یک پاسخ شفاهی (30 تا 90 ثانیه) می باشند.

 

 

 

 

 

 

  

مصاحبه ویدئویی دولینگو چگونه است؟

این آخرین بخش آزمون دولینگومیباشد ودو وظیفه بر دوش داوطلب است:

یکی اینکه به صورت شفاهی به موضوع انتخابی خود در حد 1 تا 3 دقیقه پاسخ دهید (فایل بصورت ویدیو ضبظ میشود) و دوم اینکه به موضوع منتخب خود در حد 3 تا 5 دقیقه پاسخی کتبی دهید. برای هر یک از این کارها 30 ثانیه زمان برای خواندن و انتخاب موضوع و برنامه ریزی جهت ارائه پاسخ در اختیار خواهید داشت. همانطور که بیان شد این بخش فاقد نمره است اما پاسخ های شما به نهادهای مربوطه ای که نمرات شما را دریافت می کنند ارسال خواهد شد.

 

 

قوانین آزمون انگلیسی دولینگو

از آنجا که این آزمون را در منزل انجام می دهید و دولینگو باید از عدم تقلب شما در این آزمون اطمینان حاصل کند،قوانین زیادی هم وضع کرده است. شما باید در اتاقی پرنور تنها باشید، گوش هایتان کاملا مشخص باشد یعنی مو آنها را نپوشانده باشد، نباید عینک آفتابی یا هدفون استفاده کنید و حق استفاده از قلم و کاغذ هم ندارید. همه این مقررات برای اطمینان از عدم تقلب شرکت کننده تدبیر شده اند. شما باید تمام این مقررات را رعایت کنید و اگر حتی یک مورد را هم رعایت نکنید (و مثلا از تلفن همراه خود استفاده کنید یا نوت برداری کنید) دولینگو شما را از شرکت مجدد در آزمون منع خواهد کرد.

شاید این پرسش در ذهن شما ایجاد شده که چه کسی از تقلب من با خبر می شود؟ به محض اینکه آزمون شروع شد نرم افزار آزمون صفحه نمایش شما را ضبط می کند؛ همچنین این نرم افزار دارای قابلیت هایی است که خروج از مرورگر یا باز کردن تب جدید را تشخیص می دهد. همانطور که در مقررات آزمون زبان انگلیسی و محفوظ می داند که در صورت نیاز، آزمون شما را تایید نکند یا حتی نتایج آزمون های قبلی شما را باطل اعلام کند بی اینکه پولتان را برگرداند. بسته به شدت تخلف و تقلب شرکت کنندگان ممکن است از شرکت مجدد به صورت دائمی محروم شوند.

 

 

نحوه نمره دهی در آزمون انگلیسی دولینگو

در این آزمون از 10 تا 160 به داوطلب نمره داده می شود. نمرات در 5 سطح، دانش و مهارت شرکت کننده را تعیین می کند:

توانایی ها سطح CEFR نمره
· توانایی درک واژگان و عبارات ابتدایی انگلیسی

· توانایی درک اطلاعات ساده و رساندن مفهوم خود در موقعیت های آشنا

 

A1/A2 10 تا 55
· توانایی درک نکات اصلی سخن یا متن ملموس در مورد مطالب روزمره زندگی وکار

· توانایی توضیح در مورد اهداف، تجربیات، نظرات و آرزوها که اغلب با مکث و دست پاچگی همراه است

B1 60 تا 85
·توانایی بیان اهداف خود حتی در موضوعات ناآشنا

· توانایی درک نکات اصلی سخن و متن انتزاعی و ملموس

· توانایی تعامل نسبتا آسان با افرادی که سطح زبان بالا دارند

 

B2 90 تا                      115
· توانایی درک انواع متون و سخنان گفتاری که شامل اصطلاحات تخصصی هم می شود

· توانایی درک زبان استعاری، کنایه ای و اصطلاحات عامیانه

· توانایی به کار بردن زبان به طور موثر در اکثر موقعیت های اجتماعی، دانشگاهی و حرفه ای

C1/C2 120 تا 160

 

 

 

 

کالج هایی که آزمون زبان انگلیسی دولیینگو را می پذیرند تا نیمه  اول سال 2020 بدین شرح میباشند:

 

از تاریخ اکتبر 2019 بسیاری از نهادهای آموزش عالی (بالغ بر 380) نتایج این آزمون را به جای تافل می پذیرند؛ از جمله:

در ایالات متحده دانشگاه های Yale، Columbia، Duke، UVA،  NYU

در اتریش دانشگاه Module

در فرانسه بیزنس اسکول Audencia، Grenoble Ecole de Management و دانشکده مدیریت IESEG

در کانادا بسیاری از دانشگاه ها منجمله

و …

در ایتالیا کالج آمریکایی رم و Università Cattolica del Sacro Cuore

در بلژیک دانشگاه های KdG University of Applied Sciences – Applied IT Programme، KdG University of Applied Sciences – Multimedia & Communication Technology Programme، KdG University of Applied Sciences and Arts – BBM-International Business Programme و Vesalius College

لازم به ذکر است که هر روز مراکز آموزشی بیشتری به لیست فوق اضافه می‌شوند، برای بررسی مرکز آموزشی مورد نظر خود میتوانید به سایت دولینگو مراجعه بفرمایید.

 

تفاوت آزمون DET با تافل و آیلتس

  • بر خلاف تافل، شما می توانید در خانه و منزل با آسایش در این آزمون شرکت کنید؛ تنها اتاقی پرنور و آرام، و اینترنتی قابل اعتماد نیاز خواهید داشت.
  • این آزمون ارزان تر از تافل و آیلتس است ( حدود 50 دلار آمریکا هزینه دارد) و شما می توانید نتایج آزمون را با تعداد نامحدودی از کالج ها و دانشگاه ها به اشتراک بگذارید. این در حالی است که اگر بخواهید نمرات آزمون تافل خود را به بیش از 4 دانشگاه ارسال کنید به ازای هر کالج یا دانشگاه باید 20 دلار بپردازید
  • آزمون دولینگو 45 دقیقه طول می کشد ولی آزمون های آیلتس و تافل تا سه ساعت به طول می انجامند.

در صورت نیاز به مشاوره بیشتر در زمینه آزمون های بین الملل می توانید با شماره های درج شده در سایت آنلاین زبان در قسمت تماس با ما با مشاوران ما در ارتباط باشید.

  • مهر 8, 1399