021-55927947-9 info@onlinezaban.com

مهارت های لازم برای Reading آیلتس (قسمت اول)

آنلاین زبان آزمون آیلتس, آنلاین زبان, طریقه یادگیری آنلاین زبان مهارت های لازم برای Reading آیلتس (قسمت اول)
مهارت های لازم برای Reading آیلتس (قسمت اول)

آزمون آیلتس آنلاین زبان طریقه یادگیری آنلاین زبان

مهارت های لازم برای Reading آیلتس (قسمت اول)

ارسال شده توسط admin

مهارت های عمومی خواندن برای مهارت Reading آیلتس عبارتند از:

پیش زمینه داشتن (Previewing)؛

بررسی اجمالی متن برای یافتن موضوع آن (Skimming)؛

بررسی سریع اما دقیق متن (Scanning)؛

پیش نمایش داشتن یا Preview کردن در ریدینگ آیلتس چیست؟

همانطور که از اسمش بر می آید، این کار یک نگاه کلی به متن قبل از خواندن آن است. این یک مهارت روزانه بوده و شما ممکن است هر متنی را preview کنید، مثل اخبار روزنامه، مقالات مجلات و همچنین مقالات موجود در ریدینگ آزمون IELTS.

 

پیش زمینه داشتن یا Preview کردن در ریدینگ آیلتس چه استفاده ای دارد؟

امکان دارد شما بخواهید خیلی سریع تصمیم بگیرید کدام بخش را بخوانید یا نخوانید. مامکان دارد بخواهید بدانید که آیا اطلاعاتی که به دنبالش هستید در این پاراگراف است یا جایی دیگر. این زمانی  است که با داشتن یک پیش زمینه، سعی می کنید خیلی سریع آن ها را پیدا کنید. همچنین، با داشتن یک پیش زمینه، ذهن شما به موضوع متن فکر می کند و این باعث می شود وقتی شروع به خواندن کردید، ذهنتان ارتباط بهتری با متن برقرار کند، بهتر متوجه شود و بتوانید سریع تر بخوانید. پیش زمینه تقریبا در هر خواندنی به شما کمک می کند، در بررسی نامه های وارده، تکالیف، آنچه اتفاق افتاده است، و حتی در آزمون ها.

 

چطور در مهارت خواندن آیلتس Preview می کنیم؟

به هنگام پیش نمایش داشتن روی یک تکه متن، شما باید سوالات زیر را در ذهن داشته تا با نگاهی سطحی به متن بتوانید پاسخ این سوالات را بدست آورید: این چه متنی می باشد؟ (نامه، مقاله علمی، داستان، …) نویسنده کیست و این متن برای چه مخاطبی نوشته شده است؟ موضوع نوشته چیست؟ حجم آن چقدر است؟ خواندنش سخت است یا راحت؟ آیا جالب و مفید است؟ آیا موضوع آن با دانش من مرتبط است؟   اگر متنی را که در ریدینگ IELTS می خوانید دارای یک تیتر یا title می باشد، می توانید در مورد موارد فوق حدس های زیادی بزنید. در کل، preview کردن قصد دارد شما را از نظر ذهنی با آنچه که قرار است بخوانید آشنا کند. این کار، بستر درک مطلب را برای ذهن شما آماده می کند.

 

آنچه در پیش زمینه داشتن در Reading آیلتس به کمک ما میآید چیست؟ 

خواندن تیتر یا title متن؛ نگاه به عکس ها و گرافیک های آن (اگر موجود است)؛ خواندن خطوط اول و آخر هر پاراگراف؛ توجه به اسامی افراد و اماکن؛ توجه به تاریخ اطلاعات واقعه.

 

  • اسفند 22, 1396

نوشته شده توسط admin

دیدگاه بسته شده است