021-55927947-9 info@onlinezaban.com

دوره آمادگی آزمون سلپیپ کانادا

آنلاین زبان دوره آمادگی آزمون سلپیپ کانادا

دوره آمادگی آزمون سلپیپ کانادا

ارسال شده توسط admin

 قبل از هرچیز به اطلاع زبان آموزانی که قصد آمادگی در زمینه آزمون سلپیپ کانادا را دارند می رسانیم که  تا به امروز هیچ گونه مرکز،موسسه یا نمایندگی در زمینه برگزاری این آزمون یا متعلقات آن در ایران وجود نداشته لذا قبل از هر تصمیم گیری تمامی جوانب را در نظر بگیرید……..

آزمون CELPIP چیست؟

این آزمون برای ارزیابی سطح کلی زبان متقاضی مهاجرت به کانادا است.مهم ترین نکته در این آزمون این است که برای اقدامات تحصیلی به کار برده نمی شود و تنها برای دریافت اقامت دائم کانادا یا تابعیت کانادا کاربرد دارد.

انواع آزمون CELPIP ؟

این آزمون به دو صورت انجام می پذیرد:

  • آزمون سلپیپ عمومی با چهار مهارت که به آن  CELPIP-General Test  گفته می شود و هر چهار مهارت را شامل می گردد و برای درخواست اقامت دائم کانادا کاربرد دارد.
  • آزمون سلپیپ عمومی با دو مهارت که به آن  CELPIP-General LS Test گفته می شود و فقط دو مهارت گفتاری و شنیداری را شامل می گردد و برای درخواست تابعیت و یا سیتیزن شیپ کانادابکار برده می شود.

متقاضیان مهاجرت به کانادا که می خواهند اقامت دریافت کنند، باید آزمون سلپیپ جنرال را امتحان دهند. در واقع این آزمون درحال حاضر در چندین نقطه جهان از جمله  کشورهای کانادا، آمریکا و امارات متحده عربی برگزار می شود.

طریقه آزمون CELPIP :

کل آزمون  سلپیپ رایانه ای برگزار می گردد  و CELPIP جنرال ۳ ساعت و CELPIP جنرال LS  حدود ۹۰ دقیقه به‌طول می‌انجامد. توجه داشته باشید که کل آزمون در یک روز برگزار می‌گردد.

هزینه آزمون سلپیپ:

هزینه این آزمون بسته به محل برگزاری متغیر خواهد بود به طوری که در سال 2019 کسانی که قصد دارند در کشور کانادا سلپیپ نوع جنرال  را بدهند هزینه آن در ایالتی مثل مانیتوبا 280دلار کانادا محاسبه می شود در حالی که اگر داوطلبی قصد داشته باشد ایی آزمون را در نزدیک ایران یعنی دبی بدهد باید 340 دلار کانادا بپردازد. این تفاوت قیمت نکته قابل توجهی است که معمولا داوطلبان را تحت تاثیر قرار می دهد چرا که در آزمون های دیگر اغلب نرخ آزمون در نقاط مختلف جهان با استناد به واحد پولی آن کشوری است که آزمون در آن برگزار می شود پس می توان گفت که نرخ آن ثابت است اما در آزمون سلپیپ همانطور که گفته شد نرخ آن در سال 2019 حتی در کشور آمریکا هم نه تنها  هزینه آزمون به دلار کانادا محاسبه می گردد بلکه نرخ آزمون هم میتواند متغیر باشد. البته به این نکته باید اشاره کرد که تنها ترین و نزدیک ترین مرکز برگزاری این آزمون به کشور ایران امارات متحده عربی است که تنها یک شهر آن برگزار کننده این آزمون میباشد.

 

طریقه نمره دهی در آزمون CELPIP :

رایانه به‌طور اتوماتیک نمرات مهارت خواندن و گوش‌دادن را معین می‌کند. هر یک از این مهارت‌ها شامل انواع مختلفی از سؤالات چندگزینه‌ای (به‌عنوان مثال، تکمیل جمله و یا پاسخ به سؤال) است که از طریق خواندن یا گوش‌کردن به قطعات صوتی انجام می‌گیرد.

تعیین نمره در بخش مهارت‌های نوشتاری و صحبت‌کردن توسط افراد متخصص انجام می‌گیرد. در قسمت نوشتاری، پاسخ‌ها بر روی رایانه درج می‌شود و در قسمت صحبت‌، پاسخ ها توسط گوشی که مجهز به میکروفون است، بر روی رایانه ضبط می شود. سپس این پاسخ‌ها به بخش نمره دهی ارسال می‌شود تا توسط متخصصین، مورد ارزیابی قرار گیرند. هر نوشته توسط ۴ الی ۶ و در متن گفتاری توسط ۳ الی ۵ نفر ارزیابی شده و نمره می‌گیرد.

مهمترین تفاوت آیلتس با سلپیپ در چیست؟ 

این دو آزمون تفاوت های نسبتا زیادی دارند اما مهمترین تفاوت این دو آزمون با یکدیگر در بخش های گفتاری‌ و نوشتاری است:

بخش گفتاری آزمون  آیلتس  در حضور کارشناس انگلیسی زبان صورت می‌پذیرد. اما در آزمون سلپیپ بخش گفتاری آزمون توسط کامپیوتر ضبط و بدون حضور شخص دیگری انجام میگیرد این خصوصیت برای کسانی که در حضورکارشناس برای انگلیسی صحبت کردن دچار استرس می شوند نکته‌ی مثبتی‌ خواهد بود.

 درآزمون سلپیپ پرسش‌ها ی بیشتری وجود دارد و از قبل می‌توانید با تمرین مناسب از طریق منابع معتبر آمادگی لازم را کسب کنید و اگر حتی نتوانید به پرسشی پاسخ دهید بر روی پرسش دیگر تاثیر بسزایی نخواهد گذاشت.  برای مثال بخش مصاحبه در آزمون آیلتس اگر در مورد موضوع پرسیده شده آمادگی قبلی تداشته باشید نمره قابل توجهی را از دست خواهید داد چرا که سوالات پرسیده شده بهم مرتبط می باشند.

درآزمون آیلتس بخش اسپیکینگ شامل 3 بخش 4 دقیقه‌ای خواهد بود و در آزمون سلپیپ شامل 8 بخش 2 دقیقه‌ای می باشد.

 

 نکاتی که زبان آموزان باید در مورد آزمون سلپیپ توجه داشته باشند:

با توجه به گزارشات کسانی که این آزمون را تجربه کرده اند  باید به این نکته توجه داشت که اصلی ترین مشکل در این آزمون زمان بوده چرا که بیشتر زبان آموزان ایرانی بسته به سطح زبانی و اعتماد به نفس خود که میان افراد متغییر است، عادت به پاسخ دادن به سوالات به خصوص در مهارت اسپیکینگ را ندارند لذا پیشنهاد اساتید آنلاین زبان به شما این است که در مدت آماده سازی خود برای این آزمون روی سرعت و کیفیت پاسخ هایتان نهایت دقت و تمرکز را داشته باشید.

نکته دیگر این است که  قسمت های مختلف آزمون به هیچ عنوان از نظر سطح نمره دهی با هم مرتبط نیستند به این صورت که اگر شما در آزمون اسپیکینگ نتوانستید جملات کافی را بگویید و زمان کم آوردید، در قسمت بعد میتوانید کاملا آن را جبران کنید چرادر که قسمت بعد شما با سوالی متفاوت رو به رو خواهید شد.

هزینه و شرایط کلاس های آمادگی آزمون CELPIP آنلاین زبان :

نام دوره نوع زمان سبک دوره مدت دوره هزینه دوره(ریال)

دوره آمادگی آزمون CELPIP

فشرده ( سه جلسه در هفته ) خصوصی یک جلسه نود دقیقه ای 1/500/000

دوره آمادگی آزمون CELPIP

آنلاین خصوصی یک جلسه یکساعته
1/200/000
دوره آمادگی آزمون CELPIP فشرده ( سه جلسه در هفته ) گروهی سیزده جلسه نود دقیقه ای 3/000/000
دوره آمادگی آزمون CELPIP فوق فشرده (شش جلسه در هفته ) گروهی سیزده جلسه نود دقیقه ای

3/000/000

آیلتس یا سلپیپ؟

 بسیاری از افرادی که قصد عزیمت به کشور کانادا را دارند بر سر دوراهی هستند که کدام راه و آزمون ،راه آن ها را برای رسیدن به کانادا هموارتر میکند. مطلب  ذیل به مزایا و معایب این دو آزمون می پردازد.

۱.در زمینه مراکز برگزاری میتوان گفت که مراکز برگزاری آزمون سلپیپ در کشور کانادا  ۳۳ مرکز میباشد که  در همه استان ها به جز جزیره پرینس ادواردکه مکان های برگزاری در حال حاضر در سه منطقه کانادا YT، NU، NT در دسترس نیست، دایر هستند. آزمون سلپیپ یک محل  برگزاری در امارات متحده عربی در دبی دارد که این کشور نزدیک ترین مرکز برگزاری آزمون در ایران می باشد. آزمون آیلتس دارای ۱۱۹ مرکز میباشد ، اما تنها در پنج استان کانادا، به یاد داشته باشید که بعضی از مکانها فقط IELTS Academic ارائه می دهند که برای Express Entry یا ورود سریع به کانادا قابل قبول نیست.. از سوی دیگر، آیلتس در خارج از کانادا نیز قایل استفاده بوده اما سلپیپ تاکنون فقط برای ورود به کشور کانادا مورد استفاده قرار گرفته است. زمان برگزاری  هر دو آزمون از پیش مشخص شده است، بنابراین برنامه ریزی برای آنها یکسان و آسان است همینطور تاریخ آزمون های  آزمایشی  ارائه شده بستگی به استان و شهر خاص دارد.

 

۲.  در زمینه قیمت این دو آزمون باید اشاره کرد که  قیمت آرمون CELPIP کمتر از IELTS است. هزینه آزمون CELPIP-General  ۲۶۵ دلار به اضافه مالیات است در حالی که قیمت آیلتس در کانادا ۳۰۹ دلار (شامل مالیات) است. با این حال، مراکز خاصی در کانادا هزینه بیشتری دارند به عنوان مثال ۳۱۹ دلار در منطقه نیاگارا و ویندزور برای این آزمون محاسبه میگردد. در خارج از  خاک کانادا، آیلتس قیمت های مختلفی دارد، بسته به کشوری که در آن برگزار می شود دارد.

 

۲.  در زمینه قیمت این دو آزمون باید اشاره کرد که  قیمت آرمون CELPIP کمتر از IELTS است. هزینه آزمون CELPIP-General  ۲۶۵ دلار به اضافه مالیات است در حالی که قیمت آیلتس در کانادا ۳۰۹ دلار (شامل مالیات) است. با این حال، مراکز خاصی در کانادا هزینه بیشتری دارند به عنوان مثال ۳۱۹ دلار در منطقه نیاگارا و ویندزور برای این آزمون محاسبه میگردد. در خارج از  خاک کانادا، آیلتس قیمت های مختلفی دارد، بسته به کشوری که در آن برگزار می شود دارد.

 

درآزمون سلپیپ اکثرا لهجه خود اهالی کانادا مشاده میشود در حالی که آزمون آیلتس شامل زبان مادری از استرالیا، کانادا، نیوزیلند، انگلستان وجود دارد. همچنین، هنگامی که در محل برگزاری آزمون سلپیپ هستید  می توانید میزان صدا را در هدفون برای بخش گوش دادن تنظیم کنید. در آزمون آیلتس گفتگو زنده توسط ممتحن ضبط می شود در حالی که در سلپیپ صدای شما را در رایانه به طور خورکار ضبط می کند.

  • اسفند 15, 1396