021-55927947-9 info@onlinezaban.com

آیلتس راحت تر است یا سلپیپ؟

آنلاین زبان آزمون سلپیپ کانادا آیلتس راحت تر است یا سلپیپ؟

آزمون سلپیپ کانادا

آیلتس راحت تر است یا سلپیپ؟

ارسال شده توسط admin

آیلتس یا سلپیپ؟

 بسیاری از افرادی که قصد عزیمت به کشور کانادا را دارند بر سر دوراهی هستند که کدام راه و آزمون ،راه آن ها را برای رسیدن به کانادا هموارتر میکند. مطلب  ذیل به مزایا و معایب این دو آزمون می پردازد.

۱.در زمینه مراکز برگزاری میتوان گفت که مراکز برگزاری آزمون سلپیپ در کشور کانادا  ۳۳ مرکز میباشد که  در همه استان ها به جز جزیره پرینس ادواردکه مکان های برگزاری در حال حاضر در سه منطقه کانادا YT، NU، NT در دسترس نیست، دایر هستند. آزمون سلپیپ یک محل  برگزاری در امارات متحده عربی در دبی دارد که این کشور نزدیک ترین مرکز برگزاری آزمون در ایران می باشد. آزمون آیلتس دارای ۱۱۹ مرکز میباشد ، اما تنها در پنج استان کانادا، به یاد داشته باشید که بعضی از مکانها فقط IELTS Academic ارائه می دهند که برای Express Entry یا ورود سریع به کانادا قابل قبول نیست.. از سوی دیگر، آیلتس در خارج از کانادا نیز قایل استفاده بوده اما سلپیپ تاکنون فقط برای ورود به کشور کانادا مورد استفاده قرار گرفته است. زمان برگزاری  هر دو آزمون از پیش مشخص شده است، بنابراین برنامه ریزی برای آنها یکسان و آسان است همینطور تاریخ آزمون های  آزمایشی  ارائه شده بستگی به استان و شهر خاص دارد.

 ۲.  در زمینه قیمت این دو آزمون باید اشاره کرد که  قیمت آرمون CELPIP کمتر از IELTS است. هزینه آزمون CELPIP-General  ۲۶۵ دلار به اضافه مالیات است در حالی که قیمت آیلتس در کانادا ۳۰۹ دلار (شامل مالیات) است. با این حال، مراکز خاصی در کانادا هزینه بیشتری دارند به عنوان مثال ۳۱۹ دلار در منطقه نیاگارا و ویندزور برای این آزمون محاسبه میگردد. در خارج از  خاک کانادا، آیلتس قیمت های مختلفی دارد، بسته به کشوری که در آن برگزار می شود دارد.

 ۳.      در زمینه  تاریخ آزمون و تاریخ اعلام نتایج(کارنامه) میتوان اشاره کرد که  مدت زمان لازم برای تکمیل تمام بخش های آزمون CELPIP و IELTS تقریبا یکسان است: حدود ۳ ساعت. با این حال، مدت زمان واقعی آزمون سلپیپ کمی متفاوت است. زمان آزمون سلپیپ  تقریبا ۳ ساعت میباشد . از آنجایی که این آزمون کامپیوتری برگزار می شود، به راحتی میتوان زمان صرف شده در هر مهارت را محسابه نمود و براساس آن برای کسب نمره موردنظر برنامه ریزی کرد . به نظر میرسد که آزمون سلپیپ با توجه به داشتن بخشهای مختلف در بخشهای گوش دادن و سخنرانی و یک بخش نوشتن کمی کوتاهتر باشد. با این حال، در نظر داشته باشید که این زمان تخصیص داده شده برای آزمون  سلپیپ شامل   سوال، پاسخ و انتقال پاسخ ها می باشد. از سوی دیگر، مهارت های  آزمون آیلتس، لزوما تماما در همان روز برگزار نمیگردد . اگر چه سه مهارت این آزمون  در یک اتاق آزمون تکمیل می شوند، بخش speaking   آن به طور جداگانه در یک زمان، روز منتخب توسط داوطلب برگزار میگردد. همچنین زمانبندی دقیق و کامپیوتری  در آزمون آیلتس وجود ندارد و زمانهای ارائه شده در جدول فوق ممکن است شامل گذر زمان بین بخشهای آزمون و اجزای آن نباشد.اعلام  نتایج آزمون آیلتس  ۱۳ روزکاری  و  برای آزمون سلپیپ ۱۰-۱۲ روز کاریبه طول خواهد انجامید. اگر زمان کوتاهی دارید و شهریه و هزینه آزمون برایتان مهم نیست، آرمون سلپیپ میتواند گزینه خوبی برای شما باشد چرا که این آزمون دارای یک  سیستم ارزیابی دقیق و سریع میباشدکه میتواند نمره آزمون برگزار شده را در سه روز فقط با پرداخت  ۱۰۰ دلار اضافی قابل اعمال) دریافت کنید.

 ۴.     لازم به ذکر است که هر دوی آزمون ها به سنجش و ارزیابی مهارت داوطلبین درسطوح مختلف با معیار های نمره دهی مختلف میپردازد، سطح دشواری در هر دو آزمون تقریبا یکسان است با  این وجود، برخی از بخش ها  به عنوان بخش هایی ساده تر و یا سخت تر توسط فرد داوطلب تلقی می گردد. در اینجا چند تفاوت وجود دارد که می توان اشاره کرد: امتحان آیلتس بر مبنای کاغذ است، در حالی که سلپیپ کاملا کامپیوتری است.  بعنوان مثال ممکن است برای بعضی از مردم تایپ کردن قسمت نوشتاری در آزمون سلپیپ امری سخت و وقت گیر باشد. از سوی دیگر، برخی، از طریق کامپیوتر احساس فشار کمتر می کنند و ترجیح می دهند تایپ کردن و توانایی دیدن زمان و شمارش کلمات خود را داشته باشند. همچنین، بخش نوشتاری آزمون سلپیپ شامل چک کردن دیکته است که داوطلب با استفاده از آن میتواند نمره خود را بالاتر ببرد.

درآزمون سلپیپ اکثرا لهجه خود اهالی کانادا مشاده میشود در حالی که آزمون آیلتس شامل زبان مادری از استرالیا، کانادا، نیوزیلند، انگلستان وجود دارد. همچنین، هنگامی که در محل برگزاری آزمون سلپیپ هستید  می توانید میزان صدا را در هدفون برای بخش گوش دادن تنظیم کنید. در آزمون آیلتس گفتگو زنده توسط ممتحن ضبط می شود در حالی که در سلپیپ صدای شما را در رایانه به طور خورکار ضبط می کند.

  • مرداد 29, 1398

نوشته شده توسط admin

دیدگاه بسته شده است