021-55927947-9 info@onlinezaban.com

انواع آزمون PTE استرالیا

آنلاین زبان آزمون PTE انواع آزمون PTE استرالیا

آزمون PTE

انواع آزمون PTE استرالیا

ارسال شده توسط admin

آزمون PTE چیست؟

در چند سال اخیر آزمون جدیدی به اسم پی تی ای (PTE) به عنوان رقیبی جدی برای آزمون هایی مثل آیلتس (IELTS) و تافل (TOEFL) پا به عرصه آزمون های بین المللی گذاشته است چرا که اداره مهاجرت استرالیا این آزمون را به عنوان آزمونی معتبر می پذیرد. نکته قابل توجه این است که آزمون PTE در کشورهایی مثل ترکیه،آذربایجان ،امارات و …. برگزار می شود و فعلا ارگانی عهده دار برگزاری این آزمون در ایران نمی باشد. آزمون PTE را سازمان PEARSON  که ناشر کتابهای سریLongman میباشد برگذار کرده و علاقه مندانی که به دنبال تحصیل در دیگر کشور ها و یا مهاجرت به کشور استرالیا می باشند میتوانند از این آزمون استفاده کنند.

 

چرا آزمون PTE ؟

نکته مهم در مورد آزمون PTE  این است که افرادی به سراغ آزمون PTE می روند که آزمون آیلتس (IELTS) را تجربه کرده و از نمره خود راضی نیستند. چنانچهشما علاقمند هستید که به استرالیا مهاجرت کنید و نیازمند کسب نمره ۷ در مهارت های چهارگانه می باشید می توانید بهجای آزمون آیلتس (IELTS) در آزمونPTE شرکت نماید. معادل نمره ۷ در مهارت های چهارگانه آیلتس نمره ۶۵ در آزمون PTE است که به نظر بسیاری از افراد که خود را در هر دو آزمون محک زده انددر این آزمون شرکت کرده اند کسب نمره ۶۵ در این آزمون راحت تر از کسب نمره ۷ در آیلتس میباشد. اهمیت این قضیه بیشتر در مهارت Writing میاشد چون با توجه به داوطلبان زیادی که در آزمون آیلتس شرکتکرده اند کسب نمره ۷ در مهارت Writing آیلتس به شدت سخت بوده و معمولا افراد مجبور به شرکت در آزمن آیلتس بهدفعات می باشند. ولی کسب نمره ۶۵ در آزمون PTE به مراتب راحت تر از ۷ در آیلتس می باشد.

 

نکات مثبت و منفی آزمون PTE :

آزمون PTE همانند آزمون های بین المللی دیگر دارای نقاط مثبت و منفی زیادی است. از نقاط مثبت آزمون PTE می توان به این اشاره کرد که نتایج آزمون در مدت 24 ساعت به پروفایل کاندیدا ارسال می شود این نکته بسیار جالب توجه است چرا که در آزمون آیلتس (IELTS) میانگین زمانی برای نتایج 10 روز می باشد. نکته دیگر این است که بر خلاف آزمون آیلتس (IELTS)، هیچ فردی در تصحیح و نمره دهی آزمون PTE نقشی ندارد و نمره دهی از طریق سیستم صورت می پذیرد.کسب نمره در مهارتی مثل مقاله نویسی به مراتب راحت تر از آزمون آیلتس (IELTS) است زیرا مصحح آن رایانه می باشد.مدرک آزمون زبان PTE General بر خلاف مدارک آیلتس و یا تافل منقضی نمی شوند و اعتباری همیشگی دارند.
و اما نقاط ضعف آزمون PTE این است که کاملا رایانه ای بوده و نیازمند سرعت و دقت شما در امور رایانه ای است.همینطور در اولین بخش آزمون PTE که اسپیکینگ است تمام داوطلبین در یک اتاق معمولا به تعداد 5 تا 10 نفر با هم شروع به دادن آزمون میکنند که این امر ممکن است باعث حواس پرتی و کسر نمره شود زیرا در مهارت اسپیکینگ حتی یک ثانیه هم بسیار حیاتی است.باید توجه داشته باشید  که برای ادامه تحصیل در خارج از کشور تمامی دانشگاه های دنیا این مدرک را مثل تافل (TOEFL) و آیلتس (IELTS) قبول ندارند و  بعضی از دانشگاه ها در دنیا ممکن است برای تعدادی از رشته ها و یا مقاطع تحصیلی خود این مدرک را قبول کنند .  برایاینکه مطمئن شوید که آیا دانشگاه هدف شما  آزمون PTE  را قبول می کند یا خیر می توانید از لینک زیر استفاده کنید:http://pearsonpte.com/test-takers/accepts/

 

کشورهای برگزار کننده آزمون PTE :

آزمون PTE در  کشور های مختلف برگزار می گردد ولی شش کشور که در نزدیکی ما قرار دارند و راحت ترین راه برای کسب مدرک آزمون  PTE است به شرح زیر می باشند:
  • کشور عراق :در شهر های اربیل ،سلیمانیه و کردستان آزمون PTE برگزار می گردد و هزینه آن حدود 185 دلار می باشد.
  • کشور لبنان :در شهر بیروت آزمون PTE برگزار می گردد و هزینه آن حدود 210 دلار می باشد.
  • کشور آذربایجان:در شهر باکو آزمون PTE  برگزار می گردد و هزینه آن حدود 170دلار می باشد.
  • کشور ترکیه:در شهر های استانبول، آنکارا و آدانا آزمون PTE برگزار می گردد و هزینه آن حدود 470 لیر می باشد.
  • کشور امارات:در شهرهای دبی و ابوظبی آزمون PTE  برگزار می گردد و هزینه آن حدود 980 درهم  می باشد.
  • کشور عمان :در شهر مسقط آزمون PTE  برگزار می گردد و هزینه آن حدود 215 دلار می باشد.

 

 

آزمون پی تی ای جنرال /PTE GENERAL

این آزمون در صورتی که هدف شما مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای کار و ویزای تحصیلی استرالیا و یا کانادا از طریق ویزای تحصیلی را باشد باید مطلع باشید که این آزمون کمکی به شما نمی کند.

آرمون پی تی ای جنرال تنها 3 بار در سالو در ماه های می ،دسامبر، ژوئن برگزار می گردد. لازم به وکر است که این آزمون دائمی بوده و منقضی نمیشود. در آزمون جنرال دو قسمت عمومی وجود دارند که جمعا به ۶ بخش تقسیم می‌شوند. دو بخش اصلی این آزمون با نامهای امتحان کتبی (Written Paper) و امتحان شفاهی (Spoken Test) هستند. در نهایت امتحان کتبی آن به بخشهایشنیداریخواندن و مهارتهاینوشتار تقسیم می شود. برای تاکید بیشتر باید بگوییم که نوع جنرال آزمون پی تی ای برای مهاجرت استفاده نشده و طبق گفته های منقول در سایت رسمی پی تی ای تنها ارگان های خاصی این نوع آزمون را می پذیرند. ارگان هایی که اکثر آن ها وابسته به دانشگاه ها و مدارس استرالیا می باشند.

 

آزمون پی تی ای برای کودکان / PTE Young Learners

 

ین آزمون مختض به کودکان 5 تا 12 سال است که قصد دارند وارد مقطع ابتدایی شوند. هدف از گرفتن این نمره برای این کودکان داشتن یک مدرک زبان بین المللی است. این نوع آزمون مشابه آزمون پی تی ای آکادمیک برگزار می گردد.باید بدانید که اتنها فرق ان با انوع آکادمیک در این است که این آزمون تنها در بعضی از مراکز برگزار کننده در استرالیا انجام میشود.

  • مهر 13, 1398

نوشته شده توسط admin

دیدگاه بسته شده است